Menu Zavřeno

8 důvodů, proč je pro vás káva dobrá

Ach ta káva. Ať už cestou do práce svíráte v ruce cestovní hrnek kávy nebo po hodině spinningu zamíříte do kavárny pro oblíbené latté, těžko si bez ní představit den. Kofein vás povzbudí a na samotném popíjení kávy ať už doma v kuchyni nebo venku s přáteli je něco neuvěřitelně uklidňujícího. Je ale pití kávy prospěšné?

Dobrá zpráva pro milovníky kávy

Argumenty ve prospěch kávy jsou silnější než kdykoli předtím. Studie ukazují, že ze svého oblíbeného nápoje můžete mít víc, než jste si mysleli. Káva je plná látek, které vás mohou pomoci chránit před nejrůznějšími onemocněními jako je alzheimer či srdeční choroby.

Když se řekne káva, jako první se vám vybaví kofein. Káva však obsahuje také antioxidanty a další účinné látky, které mohou snižovat vnitřní záněty a chránit před nemocemi.

Jaké jsou hlavní zdravotní výhody kávy?

1. Můžete žít déle

Konzumenti kávy mají menší pravděpodobnost úmrtí na následky ischemické srdeční choroby, mozkové mrtvice, cukrovky a onemocnění ledvin.

2. Vaše tělo může lépe zpracovávat glukózu

Lidé, kteří pijí více kávy mají menší pravděpodobnost onemocnění cukrovkou 2. typu.

3. Je méně pravděpodobné, že vás postihne srdeční selhání

Pití jednoho až dvou šálků kávy denně může pomoci odvrátit srdeční selhání, kdy má oslabené srdce potíže s pumpováním dostatečného množství krve do těla.

4. Je méně pravděpodobné, že se u vás vyvine Parkinsonova choroba

Kofein je spojován s nižší pravděpodobností vzniku Parkinsonovy choroby, ale také může pomoci osobám, které toto onemocnění již mají, lépe ovládat své pohyby.

5. Můžete snížit riziko onemocnění Alzheimerovou chorobou

Kofein obsažený ve dvou šálcích kávy může poskytovat významnou ochranu před vznikem tohoto onemocnění.

6. Vaše játra vám poděkují

Zdá se, že jak běžná káva, tak i káva bez kofeinu mají ochranný účinek na játra. Pijáci kávy mají hladinu jaterních enzymů ve zdravém rozmezí častěji než lidé, kteří kávu nepijí.

7. Vaše DNA bude silnější

Tmavě pražená káva snižuje zlomy v řetězcích DNA, ke kterým sice dochází přirozeně, ale pokud je vaše buňky neopraví, mohou vést i ke vzniku rakoviny.

8. Je méně pravděpodobné, že utrpíte mrtvici

U žen je pití alespoň jednoho šálku kávy denně spojeno se sníženým rizikem mrtvice.

Jaké množství kávy je bezpečné?

Je snadné si dobrých věcí dopřát příliš mnoho. Pokud to však s kávou přeženete, zvítězí nad jejími pozitivními účinky ty negativní.

Nadměrný příjem kávy může způsobit:

  • nervozitu
  • zvýšený srdeční tep
  • zvýšený krevní tlak
  • úzkost
  • problémy s usínáním

Jaké množství je tedy optimální vypít, abyste získali všechny výhody, ale vyhnuli se negativním vedlejším účinkům?

Podle výživových doporučení je bezpečné vypít tři až pět šálků denně s maximálním příjmem 400 miligramů kofeinu. Obsah kofeinu se může lišit v závislosti na druhu kávy, ale průměrně je v běžném šálku kolem 100 miligramů kofeinu.

Tolerance kávy je u každého jiná. Pokud u vás káva vyvolává nervozitu, dejte si pozor, abyste to s ní nepřehnali. Některé z potenciálních zdravotních přínosů můžete získat i vypitím jednoho šálku denně.

Nezapomeňte také, že to, co si do kávy přidáte, může mít vliv na to, jak zdravý tento nápoj skutečně bude. Místo smetany a cukru si do kávy dejte maximálně dvě lžíce mléka nebo mléčné náhražky a používejte přirozeně sladké koření a dochucovadla.

Pro extra chuť zkuste přimíchat ¼ lžičky následujících ingrediencí:

Na vaše zdraví mají vliv i jiné faktory, například vyvážená strava a pohyb. Pití kávy je však pro zdravý životní styl příjemným doplňkem.

Posted in Tipy pro vaše zdraví

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Web spravuje Webklient