Menu Zavřeno

5 tipů pro efektivní a zdravé hubnutí

Chcete se cítit dobře ve svém těle, ale brání vám přebytečný tuk? Nepříjemné a drastické diety jsou krátkodobou záležitostí a ve výsledku znamená mnohem více problémů. Podívejte se na 5 jednoduchých tipů, které vám pomohou zvládat hubnutí lépe a hlavně zdravěji. 

1. Uvědomte si, že hubnutí není sezónní záležitost

V létě nám na postavě záleží o něco více, to dá rozum. Na druhou stranu je však potřeba připomenout, že zdravý životní styl s cílem získat a udržet si zdravě vypadající postavu, ve které se cítíme dobře, není pouze sezónní záležitostí. Je to zkrátka životní styl, který by vás neměl přestat bavit hned ve chvíli, kdy přestane hrozit, že budete muset jít na pláž v plavkách. Otázka, jak zhubnout do léta, nemá být řešena odpovědí ve stylu radikálních a krátkodobých diet. Tudy cesta prostě nevede.

2. Nechtějte všechno hned

Ztráta přebytečných tukových zásob je pomalý proces, který má svá pravidla. Když to jde příliš rychle, hrozí, že se tuk zase stejně rychle vrátí. Menší změny jsou pro tělo snadněji přijatelné a nepůsobí zbytečnou stresovou zátěž. Ne, za jeden měsíc nezhubnete 20 kilo, protože trvalo déle, než jste 20 kilo nabrali.

3. Nedržte drastické diety

Držení drastických diet nikam nevede. Pokud podlehnete iluzi, že dosáhnete požadovaného výsledku nějakou zkratkou, ve výsledku to může být velmi zbytečná odbočka. Držení drastické diety je nejenom nezdravé, ale může být vyloženě zdraví nebezpečné. Navíc i v případě, že vydržíte a dietu po určitou dobu zvládnete držet, po skončení můžete propadnout záchvatovitému přejídání, nebo se objeví jo-jo efekt.

4. Pozor na přetrénování

Jednou z dalších častých ale bohužel ne výjimečných chyb je přetrénování. Máte pocit, že čím více trénujete, tím více spálíte a zhubnete. Jenže jakmile trénujete až příliš a zapomínáte na dostatečnou regeneraci, zaděláváte si na zranění a tím pádem i zpomalení a pozastavení celého procesu. Tréninkový plán si sestavte s ohledem na svalovou regeneraci pro co možná nejlepší výsledky. Uvidíte, že se budete cítit lépe a paradoxně i hubnutí a tvarování postavy se může značně zlepšit díky častějšímu odpočinku.

5. Nezapomínejte na vitamíny a minerály

Během snahy o hubnutí přebytečného tuku přijímáme méně kalorií. To může znamenat omezení příjmu některých vitamínů a minerálů. Z toho důvodu je velmi důležité dbát na pestrou stravu bohatou na nezpracované potraviny. Jde o zeleninu, ovoce, ořechy, libové maso, celozrnné obiloviny a podobné. Během hubnutí je zároveň tělo vystavováno určité míře stresu, což může spolu s menším energetickým příjmem ovlivnit imunitní systém. V náročných obdobích, kdy řádí chřipky, či jste podrobeni namáhavé práci, přidejte ještě vyvážené doplňky stravy s vitamíny a minerály. 

Posted in Diety a hubnutí

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Web vyrobili ve Webklient.cz